Strona Główna
Współpraca
Kontakt

Iwkowa GeMnO 26-27.09.2009

Ostatni wrześniowy weekend spędziliśmy w Iwkowej. Czym się zajmowaliśmy i jak się to skończyło, można przeczytać poniżej ;-)

GeMnO, czyli Górski Maraton na Orientację, odbywa się w Iwkowej i okolicach od 2 lat, a KTK zajmuje się obsługą techniczną od samego początku. Tym razem pojechałem ja z Adrianem, jako kultywatorzy starej tradycji ;-) Trzecia edycja miała być największą do tej pory - udział wzięło 24 zawodników a obsługa techniczna to 15 sędziów.

Wyjazd przed 13 w piątek i kilka godzin drogi spedziliśmy na rozważaniu obiadowego menu - swojskie potrawy w Bacówce „Biały Jeleń" będącej centrum rajdu są istotną częścią imprezy. Zawodnicy kwaterują gimnazjum w Iwkowej, skąd do bazy jest 4 km.

Od 7 w sobotę działa biuro, o 8 zawodnicy startują w 4 kategoriach pieszych i 2 rowerowych, a sedziowie wyjeżdżają na punkty kontrolne. Zaliczam 15 minutowy spacerek na szczyt niewielkiej, zalesionej góry i czekam na zawodników - odwiedzają mnie dwa zespoły MIKSów, po czym zwijam PK i wracam na przystanek, skąd zabiera mnie rajdowy bus. Mam trochę czasu na przerwę, wypełnioną obiadem, i zaczynam 3-godzinny dyżur w gimnazjum, bardzo męczący ;-)

18.00 - rozpoczyna się biesiada z pokazem tańców ludowych i wyśmienitymi potrawami, a także miejscowymi specjałami. Po 22 kończymy, wszka trzeba się wyspać przed kolejnym dniem zawodów.

Niedziala rozpoczyna się wczesnym wstawaniem i wszechobecną mgłą - wystające szczyty Beskidu Wyspowego skrzą się w porannym słońcu. Śniadanie w pustej sali i jako pierwszy wyruszam na punkt, tym razem piechotą, do Lipnicy Murowanej. Drewniany kościół wpisany na listę UNESCO mogę podziwiać przez prawie 2 godziny, tyle bowiem zajmuje rowerzystom odnalezienie mnie - godzinny rozrzut startu ma tu duże znaczenie. Spacer powrotny i podziwianie wczesnojesiennych krajobrazów kończą się o 11, kiedy jestem z powrotem w bazie. Znów przerwa obiadowa, kolejna wizyta w gimnazjum, tym razem ostatnia - oddaliśmy klucze i wróciliśmy na uroczyste zakończenie całego GeMnO. Szczegółowe wyniki na stronie organizatora www.orly-chrzanow.pl Cały wyjazd to jak ostatnie wakacje w tym sezonie - piękne krajobrazy i spokój Beskidów :-)

Powrót

PTTK

PTTK Oddział Chrzanów

PLAN WYCIECZEK

KLIK

Moim zdaniem najbardziej atrakcyjną turystycznie gminą Powiatu Chrzanowskiego jest gmina: