Strona Główna
Współpraca
Kontakt

Nocne manewry-relacja

Na dobry początek miesiąca zaczęliśmy od nocnej wyprawy, która była zupełnie czymś innym niż pozostałe organizowane wycieczki.

Zbiórka odbyła się tradycyjnie pod Urzędem Stanu Cywilnego o godzinie 19:30. Na miejsce przyjechało 16 osób, w różnym przedziale wiekowym. Po załatwieniu niezbędnych spraw organizacyjnych nareszcie wyjechaliśmy.

Było wówczas jeszcze jasno, jednak chrzanowskie ulice świeciły już pustkami. Kierunkiem naszej wycieczki były Luszowice. Czasami ludzie, których mijaliśmy po drodze byli troszkę zaskoczeni widokiem tak licznej grupy osób na rowerach, zwłaszcza o takiej porze dnia. Jednak nie przejmowaliśmy się tym faktem, podążając dalej przed siebie. Pierwszy postój odbył się przy sklepem spożywczym, w którym to można było zrobić ostatnie zapasy żywności (batony, napoje, itp.). W miarę upływu czasu, widok mknących w ciemnościach rowerzystów, oświetlonych licznymi światełkami, coraz bardziej zaskakiwał przechodniów.

W okolicy elektrowni w Trzebini naszym oczom ukazała się wreszcie spokojna droga przez las. Kierowcy z daleka widząc taka ilość światełek przed sobą, nie wiedząc cóż to jest, bardzo zwalniali. Jednak mijając nas na ich twarzach pojawiały się uśmiechy. Dalej kierowaliśmy się przez Czyżówkę w stronę Płok. Kolejny postój miał miejsce przy Sanktuarium Matki Bożej Patronki Polskich Rodzin Robotniczych w Płokach. Mieliśmy szczęście, gdyż w tym czasie przyjechał ksiądz, od którego otrzymaliśmy pamiątkowe pieczątki. W pierwszym momencie wielebny był zaskoczony, jednak po chwili ucieszył go widok tak licznej grupy rowerzystów. Zrobiliśmy jeszcze kilka zdjęć i udaliśmy się w dalszą drogę.

Na początek spokojny zjazd z górki, gdzie jeden z naszych kolegów miał groźnie wyglądający wypadek. Osoby jadące za nim widziały czerwone światełko tylniej lampki, aż tu nagle pojawiło się białe. Rowerzysta w trakcie jazdy obrócił się niemal w miejscu o 180 stopni. Na szczęście wyszedł z tego bez szwanku, więc po chwili pojechaliśmy dalej. Minęliśmy rezerwat Ostra Góra, kolejny szybki zjazd z górki, tym razem bez wyczynów kaskaderskich. Powoli dojechaliśmy do Puszczy Dulowskiej. Wjechaliśmy w ciemności urokliwej i cichej puszczy. Wsłuchując się w tą ciszę jechaliśmy dalej przed siebie. Spokojnym tempem, około godziny 23:00 dojechaliśmy do wyznaczonego miejsca, gdzie mogliśmy zrobić sobie dawno oczekiwane ognisko z kiełbaskami.

Tutaj nie mogło zabraknąć jednej rzeczy- a mianowicie kiełbasek w folii. Przez jakiś czas siedzieliśmy w miłej atmosferze płonącego ogniska i cichej muzyki, którą zafundował nam jeden z naszych kolegów, zwany od jakiegoś już czasu „Ogrem". Przezwisko to swój początek ma od jednej z wcześniejszych wycieczek, podczas której co jakiś czas w kierunku pewnej osoby niektórzy z nas mówili: „Ogrze daleko jeszcze???" W odpowiedzi padało: „Taaak!!!". Było to na Rajdzie Rodzinnym w Oświęcimiu. Bardzo nam się to spodobało, więc chyba tak już zostanie - ukłon w jego kierunku... Jeśli ktoś chce się osobiście, dowiedziec, o kim mowa, to musi się koniecznie z nami wybrać na jedna z naszych wycieczek.

Wybiła północ, posileni i zadowoleni, zgasiliśmy dokładnie ognisko, posprzątaliśmy po sobie i ruszyliśmy w kierunku Chrzanowa. Droga powrotna przez puszczę w kierunku Piły Kościeleckiej minęła nam równie miło i spokojnie. Wycieczkę zakończyliśmy na rynku w Chrzanowie, gdzie dotarliśmy około godziny 1:30. Przed rozjazdem wykonaliśmy jeszcze kolejne zdjęcie do naszej galerii i pogodnych nastrojach pokierowaliśmy się do swoich domów. Wycieczka zakończyła się dystansem około 53 km.

Myślimy znów powrócić do pomysłu zrealizowania kolejnej wieczorno - nocnej wycieczki, na którą już dziś serdecznie zapraszamy...

Do zobaczenia na trasie...

Grzegorz Raźniak - tekst

Więcej zdjęć  TUTAJ

Powrót

PTTK

PTTK Oddział Chrzanów

PLAN WYCIECZEK

KLIK

Moim zdaniem najbardziej atrakcyjną turystycznie gminą Powiatu Chrzanowskiego jest gmina: