Strona Główna
Strona główna PTTK
Współpraca
Kontakt

30 sezon rowerowy rozpoczety.

Mimo mało wycieczkowej aury aż 18 kolarzy zjawiło się w niedzielny poranek pod Urzędem Stanu Cywilnego w Chrzanowie by rozpocząć nowy sezon rowerowy.

Temperatura za oknem zdecydowanie nie zachęcała do wyjścia z domu, jednak sezon powitaliśmy w sporym gronie kolarzy. Kilka minut po 9 wyruszyliśmy na trasę. Dziś naszym celem był Mętków. Dobre humory, miła atmosfera i sympatyczni ludzie to najlepsze składniki przepisu na udany, niedzielny poranek.
Ruszyliśmy w stronę ul. Stara Huta, dalej Powstańców Styczniowych aż do Żarek. Kilka kilometrów dalej spotkała nas niespodzianka. Nasz prowadzący-pan Tadeusz Kapelan złapał kapcia. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Ekipa ochoczo zabrała się do naprawy, a reszta uczestników wykorzystała ten czas na spałaszowanie drugiego śniadania i napicie się gorącej herbatki.
Po kilkunastominiutowej przerwie przyszedł czas by ruszać dalej. Jako, że wycieczka odbywała się pod hasłem witania wiosny, nie mogło obejść się bez topienia marzanny. Rytuał ten podobno przyspiesza  jej przyjście. My dla pewności śmiercichę (tak bowiem nazywano marzannę w dawnych czasach) wykonaną przez panią Zosię Rusek, dla pewności spaliliśmy i zatopiliśmy w zimnych wodach jednego z jezior przed Mętkowem, co wcale nie było takie proste, ponieważ tafle jeziora wciąż pokrywa lód. Nie ma wyjścia, teraz wiosna musi szybko do nas zawitać.
Przejechaliśmy centrum Mętkowa i skierowaliśmy się w stronę Zagórza. Dawno tak nie cieszył widok małego podjazdu, dziś stanowiło to świetną okazję by rozgrzać troszkę zmarznięte ręce i nogi. Przez Zagórze, potem ul. Borowcową i okolice Fabloku wróciliśmy do centrum Chrzanowa, gdzie po 30 km wspólnej jazdy każdy pojechał już w swoją stronę. Plan wykonany nawet z nadwyżką.
Po tak ambitnym rozpoczęciu zapowiada się na prawdę ciekawy sezon. Za tydzień zapraszamy na rowerowy Prima Aprilis.
 Ancyśka

Powrót

PTTK

PTTK Oddział Chrzanów

PLAN WYCIECZEK

KLIK

Moim zdaniem najbardziej atrakcyjną turystycznie gminą Powiatu Chrzanowskiego jest gmina: