Strona Główna
Współpraca
Kontakt

19.08.2007 Dolina Potoku Rudno

Dzisiejszego, nieco zachmurzonego dnia ekipa KTK wyruszyła po raz kolejny aby badać tajemnice naszego najbliższego otoczenia z perspektywy siodełka roweru. Nasze plany obejmowały tej niedzieli eksplorację Doliny Potoku Rudno, będącej rezerwatem przyrody. Jednak aby się tam dostać, musieliśmy przebyć kilkanaście kilometrów, pokonując w międzyczasie wzgórza, góry i doliny, a także delektując się otoczeniem – nasza trasa wiodła przeważnie przez las. Ponieważ dobry początek to połowa sukcesu, dlatego zebraliśmy grupę złożoną z 19 osób o godzinie 9 przy Urzędzie Stanu Cywilnego (miejsce, jak i czas spotkania niezmienne) i po studenckim kwadransie wyruszyliśmy.

Z ulgą zostawiliśmy za sobą miasto, i już po niespełna godzinie spokojnej jazdy wjechaliśmy do Puszczy Dulowskiej, która przywitała nas jak zawsze ciepło. Kilometry mijały, chmury na niebie powoli zmieniały barwę z granatowej na niebieską, a nasza ekipa zmierzała do celu: minęliśmy kopuły RMFu, Rudno, ze wspaniałym widokiem na zamek, autostradę, i tu pojawił się pierwszy problem, mianowicie kapeć. Jako, że mamy już wprawę w usuwaniu tego typu awarii (podróże kształcą), uporaliśmy się szybko ze zmianą dętki. Po przejechaniu Zalasu i miłym zjeździe byliśmy na miejscu. Jednak rzecz się stała niesłychana – wycieczka minęła mnie, prowadzącego, i popędziła w kierunku Brodeł drogą, o dość znacznym nachyleniu, oznaczoną nielubianym przez nas znakiem „ostry podjazd”. Zanim zdołałem ich powstrzymać, niektórzy dobrnęli prawie na sam szczyt. Za to przyjamność zjazdu zrekompensowała im ten wysiłek.

Gdy wszyscy dowiedzieli się, że drzewa nas okalające należą już do rezerwatu, stwierdziliśmy, że należy poszukać odpowiedniego miejsca na ognisko. Po odszukaniu takowego zrobiliśmy sobie godzinną przerwę, delektując się kiełbaskami i regenerując siły na powrót do Chrzanowa. Wracaliśmy przez Grojec, dlatego wyjazd z doliny nie dla wszystkich był prosty – znajduje się tam wprawdzie nieostry, lecz długi podjazd. Na jego końcu uwidoczniliśmy pocztówkowy wręcz krajobraz z nami na pierwszym planie. Potem zjechaliśmy do Regulic przez Kijów, tam robiąc przystanek na lody. Ostatni etap naszej wycieczki to powrót przez Bolęcin do miasta. O godzinie 15, po przejechaniu niecałych 50 kilometrów, wszyscy zadowoleni byli już w granicach Chrzanowa. Poznaliśmy kolejne ciekawe miejsce w naszej okolicy i spędziliśmy miło czas.

Tomek

Więcej zdjęć

PTTK

PTTK Oddział Chrzanów

PLAN WYCIECZEK

KLIK

Moim zdaniem najbardziej atrakcyjną turystycznie gminą Powiatu Chrzanowskiego jest gmina: