Strona Główna
Kontakt

08.07.2007 Zator Święto Karpia

8 lipca 2007 Zator - Święto Karpia

No to już za nami wg mnie najbardziej udana wycieczka w tym sezonie. Było rewelacyjnie, choć przyznam, że troszkę męcząco. No, ale zacznijmy od początku ;-)

Godzina 6 rano...niedziela...Pobudka-poranna toaleta- kanapeczki na drogę-pakujemy się i ruszamy pod PTTK, gdzie jak zawsze było nasze miejsce spotkania. Pierwszy raz zastaliśmy tam aż tak dużo osób...Zwykle frekwencja wynosiła góra 8 osób-natomiast wczoraj aż 18 rowerzystów postanowiło odwiedzić Zator i Dolinę Karpia. Kilka minut po 7 wyruszyliśmy w stronę Zagórcza dalej przez ?arki do Mętkowa, gdzie jak zwykle nie udało nam się zdobyć pieczątek w zabytkowym drewnianym kościółku. Następnie Jankowice, gdzie pod sklepem czekało na nas jeszcze kilka osób. W pełnym składzie przez Podolsze dotarliśmy do Zatora by tam uczestniczyć w Rodzinnym Rajdzie Rowerowym o Nagrodę Burmistrza miasta.

Trasa rajdu miała 26 km i przebiegała „Szlakiem Doliny Karpia”. Mniej więcej po 12 km zatrzymaliśmy się na chwilkę odpoczynku,(choć do tej pory nie wiemy, po czym ale o tym za chwilkę) w uroczym Dworku Młynarza, gdzie mogliśmy podziwiać wystawę prac 12 letniej artystki z Oświęcimia. Przyznaję się, że zakochałam się w jednym portrecie...boskiego Jack'a Sparrow'a (czyli jak zapewne wiecie pirata z Karaibów...heh 3 część jest jeszcze lepsza niż dwie wcześniejsze). No niestety artystka nie zechciała sprzedać żadnej ze swoich prac... szkoda, bo myślę, że mogła na tym po pierwsze sporo zarobić, a po drugie miałaby darmową reklamę... ale cóż jej wybór. Po przerwie ruszyliśmy dalej by " prześlimaczyć" kolejne 14 km rajdu. To był na prawdę bardzo rekreacyjny przejazd trasy, ponieważ nie przekraczaliśmy praktycznie 12km/h. Rajd był prowadzony przez policję oraz straż pożarną i chyba w tym tkwił problem. Jednak fajnie było jechać jako uczestnicy a nie organizatorzy jak to zwykle ma miejsce. Bardzo miła odmiana. Około godziny 13 dotarliśmy na metę, gdzie wydawane były ciepłe posiłki. Odbyło się również losowanie nagród. Z naszej ekipy szczęście uśmiechnęło się tylko do Pana Tadzia Kapelana, który wygrał fajny plecaczek.

Po zakończeniu rajdu zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia na scenie i pojechaliśmy na rynek w Zatorze, gdzie można było spałaszować przysmak tych okolic, czyli karpia. Osobiście za tą rybka nie przepadam więc uraczyliśmy się z Filipem ziemniaczkiem z grilla. O godzinie 15 przyszedł czas by kierować się powoli w stronę domu. Przez Smolice, Okleśną i Rozkochów dotarliśmy do Babic i tak na prawdę chyba dopiero tutaj zaczęły się schody. Mam oczywiście na myśli podjazd pod Płazę Było bosko...opadliśmy nieco z sił, ale herbatniczki nas wzmocniły i ruszyliśmy dalej. Na górze czekał na nas prezes Tomasz. Razem ruszyliśmy w stronę Chrzanowa i było z góóóórki wreszcie. Po 12 godzinach wycieczki o 19stej byliśmy już w domu. Przejechaliśmy 88km i jestem z siebie bardzo dumna,że dałam rade i nie marudziłam(za bardzo:P).

Wiecej zdjęć

PTTK

PTTK Oddział Chrzanów

PLAN WYCIECZEK

KLIK

Moim zdaniem najbardziej atrakcyjną turystycznie gminą Powiatu Chrzanowskiego jest gmina: