Strona Główna
Współpraca
Kontakt

10.06.2007 Czerna

Dnia 10 VI 2007 r. odbyła się wycieczka, na której oprócz pogody wszystko inne było pozytywne. 12 osób pokonało ok. 60 km by zobaczyć klasztor w Czernej no i oczywiście zjeść kiełbaski ;-) . Wyruszyliśmy ok. 9:15 by ulicami Grunwaldzka, Kadłubek, Pogórską, Głowackiego przejechać przez Chechlaną, Kościelec i wyjechać na Topolową. Dalsza część trasy prowadzi przez zalew „Chechło” , a potem niebieskim szlakiem aż do leśniczówki „ Za Białką”. W tym o to miejscu dopadło nas coś, co można nazwać mikrogradem w każdym razie los był coraz bardziej złośliwy. W Woli Filipowskiej przestało padać, ale za to w Filipowicach zaczęło się od nowa. Później deszcz przestał być największym kłopotem, miejsce pierwsze zajął.......podjazd pod Zakopane k. Czernej. Więc jeśli chcesz koniecznie odwiedzić góry i przy okazji miejscowość Zakopane nie musisz denerwować się dojazdem na „zakopiance”. W urokliwym krajobrazie zrobiliśmy postój na kiełbaski, sprytnym sposobem Tomka B. nie było problemu z rozpaleniem mokrych gałązek.

Po odpoczynku zjechaliśmy dość ciekawym zjazdem do Czernej, a potem odwiedziliśmy klasztor Karmelitów Bosych. Karmelici zostali sprowadzeni do Polski, do Krakowa w 1397 r. przez królową Jadwigę. Budynek został ufundowany przez Agnieszkę Firlejową w 1631 r. Osiągając cel wracamy do Chrzanowa przez Krzeszowice gdzie oczywiście musieliśmy się zatrzymać na lodach. Dalej przez Wole, Puszczę Dulowską i w końcu Chrzanów, który powitał nas kolejnymi opadami deszczu.

Wiecej zdjęć

PTTK

PTTK Oddział Chrzanów

PLAN WYCIECZEK

KLIK

Moim zdaniem najbardziej atrakcyjną turystycznie gminą Powiatu Chrzanowskiego jest gmina: